Veteranpoolen väljer Grandur Digital

veteranpoolen

Veteranpoolen har blivit en folkkär aktör som hjälper pensionärer att hitta meningsfulla jobb och kunder att få hjälp med allt från städning och trädgårdsarbete till hantverk och omsorg. Deras veteraner fixar, renoverar och tar hand om hem i hela Sverige. Även många företagare anlitar Veteranpoolen för att lösa olika bemanningsutmaningar.

”På Veteranpoolen brinner vi för att koppla ihop pensionärer med meningsfullt arbete och ge kunder tillgång till all den erfarenhet de har. Vi ville nå ut till fler och behövde vässa vår digital strategi ännu mer.”

Utmaningen

Veteranpoolen stod inför ett klassiskt problem. De hade ett starkt erbjudande och nöjda kunder, men behövde nå ut till fler.

”Vi letade efter en partner som inte bara gjorde som alla andra, utan någon som var engagerad, personlig och vågade utmana gamla sanningar. Det var precis det vi fick med Grandur,” berättar Karin Högman.

Företaget behövde en strategi som kunde:

  • Attrahera rätt målgrupp till webbplatsen
  • Öka antalet kundförfrågningar och spontanansökningar
  • Se tydligare resultat av sina marknadsföringssatsningar

Mötet med Grandur Digital

När Veteranpoolen träffade Grandur kändes det annorlunda från första mötet.

”Från första mötet kändes det att de verkligen lyssnade. De förstod vår verksamhet på djupet, men framför allt, de ställde frågor som ingen annan hade ställt tidigare. De utmanade våra invanda tankesätt och hjälpte oss att se nya möjligheter,” säger Karin Högman.

Strategin

Grandur stöttade Veteranpoolens interna marknadsteam med:

  • Sökordsanalys: Omfattande sökordsanalys för att ta reda på hur målgruppen söker och letar efter Veteranpoolens tjänster.
  • Målgruppskartläggning: Intervjuade franschisetagare, kunder och anställda för att gå till botten med hur Veteranpoolen skulle bli ännu mer träffsäkrare med sitt innehåll i marknadsföringen.
  • Innehållsstrategi: Målgruppskartläggningen mynnade ut i en vässad innehållsstrategi anpassad för målgruppen genom hela köpresan.
  • Löpande coachning: Utbildning i SEO, Google Ads och LinkedIn-strategi för att stärka teamets digitala kompetens.

Implementering

Tillsammans med Veteranpoolen jobbade vi steg för steg mot målen. Vi började med att förstå deras kunder, analyserade vad som fungerade och inte, och testade nya idéer.

En viktig del av arbetet var att skapa mer ”social proof” i form av kundcase. Veteranpoolen satt på mängder med nöjda kunder men hade inte lyft fram dem på hemsidan.

”En av de största missarna vi ser hos många företag är att de inte visar upp sina nöjda kunder. Veteranpoolen hade massor av framgångshistorier som bara väntade på att berättas. Att bygga upp denna typ av social proof är avgörande för att skapa förtroende hos nya kunder. Nu använder även deras säljare kundcasen i sina presentationer, vilket stärker deras trovärdighet ytterligare,” säger David Björkeryd, grundare på Grandur.

Resultaten

Efter sex månaders samarbete med Grandur har Veteranpoolen fått:

  • Fördjupad förståelse för sin målgrupp
  • En mer skalbar digital strategi
  • Förbättrade interna processer för digital marknadsföring
  • Stärkt varumärkesposition i branschen

”Efter att vi har implementerat strategierna i vår marknadsstrategi har vi sett en ökad räckvidd, fått fler relevanta förfrågningar och lyckats stärka vårt varumärke,” säger Karin Högman.

”Då är Grandur rätt val”

”Letar man efter någon som verkligen bryr sig och ställer andra frågor, förstår affären och vågar utmana en – då är Grandur Digital rätt val.”

Vill du också förbättra din digitala närvaro och få mer ut av dina marknadsföringsinvesteringar? Kontakta David på Grandur för en kostnadsfri strategisession och ta första steget mot bättre resultat.