
Från 2 000 besökare till 10 000 – med ny SEO-strategi
När IMI började se över sin digitala marknadsföring jämförde de flera olika byråer. Valet föll på Grandur, mycket tack vare deras sätt att göra det komplexa begripligt och skapa en trygg dialog.
”De är så investerade och närvarande. De kan verkligen förklara svåra saker på ett enkelt sätt, vilket gjorde att vi snabbt fick förtroende för deras arbetssätt.”
— Karin Högman, IMI
Ny strategi gav ökat förtroende och konkreta resultat
Tidigare hade IMI arbetat med SEO och annonsering, men utan att få de resultat de hoppats på. Med hjälp av en sökordsanalys och en genomgång av annonseringskontot fick de en tydligare struktur och större precision i kommunikationen.
”Vi fick en djupare förståelse för vår målgrupp. Det har lett till fler relevanta leads, och idag är våra organiska kanaler vår starkaste källa till nya förfrågningar, samt en ökning av besökare från 2 000 till 10 000 per år.”
Ett tryggt bollplank vid stora förändringar
Samarbetet har också varit värdefullt vid större uppdateringar av webbplatsen. Grandur har varit ett bollplank i allt från tekniska frågor till innehållsförändringar.
”I större organisationer sker det ofta förändringar, som till exempel förvärv. Då ställs det höga krav på att ha en partner som förstår hur man på ett korrekt sätt migrerar webbplatser, hanterar ompekningar och ser till att inget viktigt tappas bort. Där har Grandur varit ett tryggt stöd och sett till att vi kunnat genomföra förändringarna på ett strukturerat och säkert sätt.”
Vill du också växa på ett hållbart sätt?
Vi hjälper företag att fatta smarta beslut inom digital marknadsföring med SEO, annonsering och innehållsstrategier
👉 Vill du veta hur? Boka ett kostnadsfritt möte med oss på Grandur.